Analiză CA: vânzările din publicitate la televiziune au fost în 2023 mai mari decât în 2022

Membrii Consiliului Audiovizualului (CA) au aprobat, în ultima lor ședință publică, o analiză a rapoartelor anuale ale furnizorilor de servicii media de televiziune pentru 2023.

Analiza a cuprins date din cele 51 de rapoarte anuale de activitate aprobate în ședințele publice ale CA. Documentul a evidențiat că mulți furnizori au ca principale surse de venituri împrumuturile, donațiile și granturile, cât și vânzările de publicitate. Finanțarea serviciilor media prin intermediul împrumuturilor acordate de aceiași proprietari beneficiari, fie prin persoane fizice sau prin alte companii deținute de aceștia, prezintă o serie de riscuri, se arată în analiza întocmită de Direcția licențiere furnizori.

Deși veniturile furnizorilor de servicii media au crescut în 2023 față de 2022, această schimbare nu a fost suficientă pentru a acoperi cheltuielile, care au crescut și ele, dar într-un ritm mai lent.

Transparența în structura proprietății media reprezintă un aspect important în evaluarea pluralismului. Deși numărul modificărilor a scăzut comparativ cu anul precedent, există furnizori care nu au solicitat acordul CA pentru a efectua schimbări, ceea ce a dus la aplicarea de sancțiuni.

Totodată nu au fost identificate tendințe directe de monopolizare sau control excesiv al pieței media.

Conform Registrului furnizorilor de servicii media de televiziune, la finalul anului 2023 erau înregistrați 61 de furnizori privați, care dețineau 66 de servicii de televiziune.

Sursa: CA

Social Media:
Scroll to Top