Consiliul Audiovizualului repune în discuție problema măsurătorului pieței de televiziune

Conducerea Consiliului Audiovizualului (CA) a lansat în discuție problema eficientizării și reglementării instrumentelor și a metodologiilor de cercetare a pieței de televiziune în cadrul unei dezbateri organizate la 24 martie în  Comisia parlamentară de specialitate.

Președinta autorității de reglementare, Liliana Vițu, a subliniat că, potrivit art. 30 din Codul serviciilor media audiovizuale, CA organizează, o dată la 5 ani, un concurs de selectare a companiei specializate în măsurarea cotelor de audiență și a cotelor de piață. Totodată, Planul de acțiuni al CA pentru 2023 prevede două acțiuni ce țin de măsurarea audienței: aprobarea unui Regulament privind selectarea instituției și inițierea concursului.

Liliana Vițu a venit cu un apel către reprezentanții industriei audiovizuale să se organizeze într-o asociație de măsurare a audiențelor care să fie și contractorul instituției ce va face măsurările. Sarcina unei astfel de asociații ar fi să reunească posturile de televiziune, clienții de publicitate și agențiile de publicitate, și să furnizeze informații imparțiale, precise și obiective referitoare la audiența mass-media.

Reprezentanții televiziunilor au solicitat CA să facă uz de expertiză internațională și să asigure o transparență maximă în procesul de organizare a concursului.

Social Media:

Leave a Comment

Scroll to Top