Raport APEL: comportamentul mass-mediei în campania electorală pentru alegerile parlamentare din 2014

Asociația Presei Electronice (APEL) a realizat, în cadrul Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte, un amplu exercițiu de monitorizare a comportamentului editorial al instituțiilor mass-media în campania pentru alegerile parlamentare din Republica Moldova din anul 2014.

Proiectul a avut ca obiectiv evaluarea modului în care posturile de televiziune au reflectat procesul electoral și informarea opiniei publice privind gradul de echilibru, pluralism și corectitudine în reflectarea competitorilor electorali.

Perioada de monitorizare a fost 1 octombrie – 30 noiembrie 2014, iar analiza s-a axat pe:

  • știrile cu caracter electoral din principalele buletine informative;
  • emisiunile cu tematică electorală;
  • publicitatea electorală cu plată;
  • dezbaterile electorale.

În total, au fost monitorizate 12 posturi de televiziune publice și private, cu acoperire națională, cvasi-națională și regională, în limbile română și rusă: Accent TV, Canal 2, Canal 3, Canal Regional, GRT, Jurnal TV, Moldova 1, N4, Prime TV, ProTV Chișinău, TV7 și Publika TV.

Raportul de monitorizare a televiziunilor a fost realizat de APEL în cadrul proiectului „Election Media Monitoring” cu suportul Ambasadei SUA în Rep. Moldova, în timp ce Asociația Presei Independente (API) a monitorizat presa scrisă și online, iar Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) – radioul și presa online.

Social Media:
Scroll to Top