Subiectul publicității penetrante, al protejării intereselor producătorilor naționali de conținut media și al dezvoltării pieței de publicitate a Rep. Moldova a fost discutat, vineri, 31 mai a.c., pe platforma Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media.
La discuție au participat reprezentanți ai televiziunilor, agențiilor de publicitate, USAID, EBA Moldova, AmCham Moldova, precum și membri ai grupului de experți pentru îmbunătățirea legislației mass-media. Discuțiile au vizat specificul publicității penetrante și necesitatea reglementării acesteia în spațiul mediatic aflat sub jurisdicția Republicii Moldova.
În opinia participanților, se impune o modificare a Legii nr. 62/2022 cu privire la publicitate pentru a spori orientarea fluxurilor financiare din piața de publicitate către producătorii de conținut și titularii de drepturi de autor și entitățile prezente pe piața din Republica Moldova. Actualmente, acestea sunt direcționate preponderent către producătorii de conținut și titularii de drepturi de autor din afara țării.
În perioada următoare, discuțiile asupra acestei inițiative vor continua pe platforma Comisiei de resort, cu participarea reprezentanților Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Ministerului Finanțelor, Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe și a tuturor celor interesați.
Sursa: multimedia.parlament.md